Oaxaca City

Hierve el Agua, Oaxcana – Mexico

evet ikinci duragimizdayiz. Mitla’dan ilk fotoda gorunen kamyonetin arkasinda yola koyulduk, yolun cogu kismi fena cukurlu ve toprak yol. bizden baska 5 kisi daha vardi ve nerdeyse hepsi degisik ulkelerden. buranin populer yerlerinden bu selale, aslinda gidince selale degilde sadece havualrini bulduk. kamyonet bizi 15 dakikalik yurume mesafesi olan toprak yolda birakti.olsun manzara muthis. kaktusler cicekler harika. meydana geldigimizde yine yiyecek ve hediyelik esya satan kucuk kucuk dukkanlar var. asagiya indik ve fotolardan gordugunuz gibi muhtesem bir manzara bizi karsiladi. esas selale akmiyor, tahminim demek yagmur sezonu degil daha. insanlar dogal havuzlarin icinde yuzenlerde var ama hava bulutlu oldugundan suya girmedik biz. bizi getiren kamyonet 4 de donecegini soylediginden ve yukari yuruyecegimiz icin 2 saat icinde ayrildik ve dukkanlarin oldugu yere gelince baska bir kamyonet birazdan gidecegini soyleyinde onunla yola ciktik ama ne cikmak. daglarin arasinda tamamen toprak toz icinde baska bir yoldan bizleri mitlaya gelmeden baska bir yere birakti, oradan bize taksi ayarladi ve mitlaya oyle geldik. miylada ise yine dolmus taksi ile oaxana’ya donduk. o dolmus taksi ise bize iyilik yaparak oaxana da meydana birakti ve hemen gidip ilk gece yedigimiz sokak lokantasinda yemegimizi afiyetle yedik ve bu gece son gunumuz burada, yarin gunduz buralardayiz, aksam baska yollar bizi bekleyecek 🙂 bu arada ustumuz basimiz ve makinalarimiz toz icinde kaldi, kendimizi ve camasirlarimizi yikadik, yarin Ozden makinalarimizi halledecek insallah 🙂

Mitla Oaxcana – mexico

bugun ilk durak Mitla, buradada dolmuslar var hostelin yakinindan bindik 45 dakikada vardik. kucuk bir kasaba. cok fazla yer acik degildi gittigimizde ki nerdeyse ogle saatleriydi. buyuk bir carsisi kilisesi ve zaputeklerden kalma harebeleri var. rengarenk bir kasaba burasi, ama piramit beklerken sadece harebelerini gorduk. harabelerin ustunde eski bir kilise var. oglen bir corek filan satan bir yerden cok guzel jambonlu borek ve cok tatli olmayan bir corek aldik, coregi cok begendik ve gidip bir tane daha alarak karnimizi doyurduk. saticilarin oldugu meydanda cogu kapaliydi ne zaman acarlar nasi is yaparlar pek anlayamadik cunku cok fazla kucuk kucuk hediyelik dukkan var. ikinci yolumuz Hierve el aqua icin kamyonetin arkasina sira koymuslar ona bindik ve diger yolumuza koyulduk.

Monte Alban – Oaxacana – Mexico

sabah pk iyi haberle uyanmadik. burada tanistigimiz guzel sohbetler ettigimiz, motorsikletleriyle ta kanadadan yollara dusmus 2 harika ihtiyar delikanlilardan birinin dun Mitlaya giderken kaza gecirdigini ogrendik, su anda durumu herhalde musaitki helikopter ile mexico city y oradanda kanadaya gonderilecekmis, cok uzuldugumu soylemem gerekir, motorlardan iyicene nefret etmeye basladim artik. neyse planlanmis gun devam etti, bugunku yolumuz Monte alban manasi beyaz daglar, eski zapoteclerin baskenti imis. tepeden butun oaxaca manzarisiyla muthis bir arkelojik kent. cok guzel organize edilmis ve en guzel tarafi iceride saticilar fazla yok ve sessiz sakin hareket ediyorlar. eh sigaramizida tepeden sehre karsi yakmak terbiyesiz olmakta en guzel tarafi oldu 🙂 kisa surdu gezmemiz 2.5 saatte dolandik ve sehre donduk, harika bir yemek ve hostele donduk. guzel insanlar var burada amerikali, kanadali, avustralyali, ingilizler hep beraber oturup sohbet ediyoruz tabi kucaklarimizda tablet telefon veya notebooklarla 🙂 ama biraz oncede odada kapiyi kapattigimizda kapinin kolu dustu ve icerde kapali kaldik yarim saat kadar sonunda cilingir geldi ve acti, ohh ozgurluk dedik cunku pencerelerdede demirler var baska cikis yolumuz yoktu. resepsiyondaki kiza demirli pencereden minik hapisanemde bekliyorum kurtaricimi dedigimde prens charming geliyor beyaz atiyla diye karsilikli espri bile yaptik, eh benim prens beyaz atta durmak icin herhalde bagli olmasi gerekiyor durabilirmi bilmem bu yasinda hahaha 🙂

Oxacana sokaklar ve dugun merasimi – Mexico

harika bir hostelde kaliyoruz, sabah kahvaltisida mukemmeldi ve 4 kisilik odayi hostelde gonullu olarak gunde 4 saat calisan amerikali bir kiz ile paylasiyoruz. dun aksam bir baska amerikali kiz vardi ama bu sabah ayrildi, dun aksam ust ranzada yattim ama bu sabah hemen ozdenin alt ranzasina yerlestim. bugun sehirdeki sokaklarda kaybolmayi planladik ve iyide yaptik. katedralde dugun merasimine rastladik. habire foto cekerken insanlarin kotu bakislarinada maruz kaldik haliyle kimsiniz siz der gibiydiler sortum ayagimda ve insanlar gayet guzel elbiseleriyle. oglen yemegi 3 ogun harikaydi, ictigimiz taze limon suyu ve ustune koydugu buz degil sanki kar idi. biraz abarttim galiba yemegi bugun ama hakkaten acaip guzeldi ve balik yedik balikkk 🙂 bu arada camasirlarimizida yikattik, new yorktan beri camasir yikamamistik iyi oldu ama kalin seyleri gidyigimiz icin meksiko cityde onlara ihtiyacimiz olmadiydi. hadi bakalim ben guzel gezdim keyif aldim sizede keyifli geziler dilerim. oxacana’nin tarihcesini filan yazmiyorum yine ogrenmek isteyene google teyze yardimci olur eminim 🙂 yarin monte alban var sirada harika bir yer oldugunu herkes soyluyor piramitler her zaman guzel oluyor zaten buralarda. ha 2 kanadali motorcuyla tanistik bugun ta kanadadan motorlariyla yollara dusmus 60 lik gencler. su andada 2 avustralyali delikanli ve birinin ingiliz kiza arkadasiyla sohbetteyiz, kiz 4 senedir yolardaymis ve enteresan tarafi ayni rotayi takip ediyoruz 2 gun arayla, ptesi gunu onlarla beraber mitta ve hierve el aquaya gidecegiz, tur degil kendi kendimize otobuslerle.